loading...
دانستنی ها
امیرحسین بازدید : 346 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (11)

سایـه خـوشبختـی !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شب سرسام گرفته وحشتناکی بود ...

نمی دانم زمین چه بلایی بر سر آسمان آورده بود که آسمان آنقدر سوخته دل و ناراحت اشک می ریخت؟

تازیانه های کمر شکن باران، جان سکوت را به لب رسانیده بود ! …


سکوت ماتم زده و غمناک، زیر دست و پای باران، دست و پا می زد و فریاد می کشید و در پریشانی سینه خراش آسمان و ناله بی پناه سکوت، توفانی افسار گسیخته و گیج، به جان درخت ها افتاده بود !

متصل درخت بود که ناله می کرد ! و در واپسین ناله  یک آرزوی ناکام، می شکست.

گویی باغبانی سالخورده که گذشته های خزان زده در سوز و گداز مشتی آرزوی سرگردان،زندگی او را از دستش ربوده بودند، عمدا درخت هایی را که خودش کاشته بود، می شکافت،تا در پوسیدگی ریشه یکی از آن ها، جوانی گمشده اش را پیدا کند.



در چنین شب وحشت زده وحشت آوری، سال ها پیش از این فرزند طلا،
که بی چیزان خانه به دوش فقرش می نامند، پدر مرا بٌرد.

پدر من سال ها پیش از این، در شبی گرسنه و لخت، لخت و گرسنه مٌرد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

من آن وقت بیش از شانزده پاییز ندیده بودم !

از این که نامی از بهار نمی برم تعجب نکنید، چون در طبیعت گرسنگان بیش از دو فصل وجود ندارد، پاییز و زمستان ! ...

در سرتاسر زندگی محنت بارشان، این پاییز محنت زده است که در ماتمزدگی رخسار زرد وماتمزه ی آن ها را نوازش می دهد و زمستان هنگامی فرا می رسد که قلب در هم شکستهانسان گرسنه، مثل مرغ سر بریده، در تنگنای سینه دلسوخته اش جان می کند.

و اینک امروز، ناگهان به یاد مرگ پدرم افتادم، به خاطر سؤالی بود که یکی از دوستان ساده ام از من کرد که :

راستی چرا اکثریت مردم هیچ روی خوشبختی را نمی بینند ؟

گفتم برادر، یک روز هم من همین سؤال را با پدرم در میان گذاشتم:

گفتم : پدر، راستی تو هیچ روی خوشبختی را دیده ای ؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پدرم خندید، خوشبختی ؟ من که ندیدم ! ...

گفتم :چرا ؟

گفت : نمی دانم، همان قدر می دانم که تنها شبی، اشتباها سایه اش را، سایه  خوشبختی رادر خواب دیدم، بر اسبی زرین سوار بود، به پای اسبش افتادم، زین اسب را به آغوش کشیدم،به سینه فشردم و بوسیدم، بوسیدم و خندیدم، خندیدم و گریه کردم.

درست مثل دیوانه  بخت برگشته ای که یک بار دیگر پس از عاقل شدن، تنها از شدت خوشحالی دیوانه شده باشد ! ...

آن وقت گفتم : آخر چرا ؟ خوشبختی یک بار در کلبه خراب مانده  مرا نمی کوبد ؟

مگر من، مگر فرزند من، مگر ما بشر نیستیم ؟!

سایه  خوشبختی با نعره های جگر خراش، صدا در سینه ام خفه کرد و فریاد کشید برو، برو انسان ساده دل.تا هنگامی که در کف دست تو آنچه که هست، هست، خوشبختی را با تو کاری نیست !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

به کف دستم نگاه کردم، شرافت خود را دیدم، که مغرور و سرفراز، پینه های دستم را نوازش می کرد ...

 

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط دختر پاییزی در تاریخ 1391/09/23 و 1:12 دقیقه ارسال شده است

لینک شدی گلم یادت نره لینک کنی

این نظر توسط سارا در تاریخ 1391/09/22 و 23:13 دقیقه ارسال شده است

link shodiشکلک

این نظر توسط علی در تاریخ 1391/09/22 و 20:51 دقیقه ارسال شده است

سلام

دوست گلم شما رو با افتخار لینک کردم

این نظر توسط محمود در تاریخ 1391/09/22 و 10:21 دقیقه ارسال شده است

http://naomidnabash.blogfa.com/

این نظر توسط مسافر تنهایی در تاریخ 1391/09/22 و 9:34 دقیقه ارسال شده است

ممنون از حضورت
لینک شدی

این نظر توسط دل نوشته در تاریخ 1391/09/21 و 20:24 دقیقه ارسال شده است

لينك شدين گلم

این نظر توسط نداجونی در تاریخ 1391/09/21 و 16:57 دقیقه ارسال شده است

در آغوش بگیــر مـرا

تنها در آغوش گرم توست که احساس آرامش می کنم

آتش عشقم را با وجودت شعله ور کن

که از خاکستر شدن

می ترسم شکلک


سلام دوستم جونیشکلکشکلک خوبی؟؟؟ مرسی که بهم سر زدی..من لینکیدمت اگه ممکنه توهم منو با عنوان وبم بلینکشکلک

این نظر توسط الناز در تاریخ 1391/09/21 و 13:45 دقیقه ارسال شده است

میسی که سر زدی عزیزم
وبلاگت خیلی جالبه
با عنوان وبت لینکت کردم
دوس داشتی با عنوانم بلینکم میسی

این نظر توسط سميرا در تاریخ 1391/09/21 و 12:23 دقیقه ارسال شده است

آره
با تبادل لينك موافقم
با عنوان وبلاگ طرفداران باب اسفنجي لينكم كن و خبرم كن و بگو با چه اسمي لينكت كنم؟؟؟شکلک

این نظر توسط سعیید در تاریخ 1391/09/21 و 10:25 دقیقه ارسال شده است

سلام دوست عزیز ممنون از اینکه به من سر زده بودی لینک شدی لطفا وب منو لینک کن
در ضمن وب خوبی داری خیلی خوشم اومد
موفق باشی


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظرشما امکانات ومطالب سایت ما چطوربود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 299
  • کل نظرات : 226
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 44
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 135
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 3,147
  • بازدید سال : 33,972
  • بازدید کلی : 327,918
  • کدهای اختصاصی